Čím sa riadime pri nákupoch?

Niekedy dávno som si myslela, že všetci vieme nakupovať oblečenie a šaty do svojho šatníka. Viedla ma k tomu myšlienka, že keď som videla ženy nakupovať v predajni a potom som ich videla, ako stoja v dlhých radoch k pokladni z náručím plných šiat, že to majú zmáknuté, že vedia, čo robia.

No, ale bohužiaľ nevedia. Viete, ak navštívim predajňu akejkoľvek značky, vždy si dám čas prejsť ju celú od začiatku až po koniec. Najskôr si prezriem, čo majú a potom sa vrátim k tým kúskom, ktoré ma zaujali najviac. Samozrejme pri tom nemôžete minúť zákazníčky, ktoré si tam vyberajú oblečenie a tak isto nemôžete minúť ani to, o čom sa rozprávajú, vedú rozhovory o kúskoch, ktoré si chcú kúpiť alebo vyskúšať.

Väčšina z nich rieši nákupy spôsobom asi takým to — no veď ak mi to nebude, tak to dám sestre, mame, kamarátke, susedke, pani cez ulicu, veď čo, veď to niekto vynosí. Ale takto by NÁKUPY prebiehať nemali. Ak si teda ideme na seba niečo kúpiť, tak si to ideme kúpiť na seba. Míňame na to svoj čas, svoje peniaze a väčšina ľudí si to, bohužiaľ, ani neuvedomuje.

Čím sa teda riadite pri nákupoch vy? Čo vás osloví ako prvé? Odpovedzte si na otázku. A hlavne, nakupovať by sme mali chodiť pre seba. Sebe ideme urobiť radosť. Ale sú aj ľudia, ktorí nevedia AKO nakupovať a ani nevedia, ČO by si mali kúpiť nové, svieže do svojho šatníka a tak vždy siahnu po tom, čo už majú overené, zaužívané a veď s tým nič nepokazia. A kúpia si tú istú vec, čo im visí doma v skrini, v tej istej veľkosti, v tej istej farbe, v rovnakom strihu.

Sú dve veci, ktoré ovplyvňujú naše nákupy a to: 1. nevieme nakupovať

2. nechceme nakupovať

S prvou možnosťou sa dá celkom dobre pracovať, pretože aj nakupovanie sa dá naučiť, tak ako všetko. Samozrejme ak človek chce. Nie je to žiadna veda, aj keď mnohé ženy z toho mávajú stres. Ale, majú vôľu, dá sa im vysvetliť, že sa to môžu naučiť aj ony. A kde je vôľa tam je aj cesta.

S druhou možnosťou sa NEDÁ robiť nič. Pokiaľ nechceme nakupovať Módu, ale len veci, o ktorých sme presvedčení, že sú pre nás najlepšou voľbou, tak tu sa nedá robiť nič. Ak sú ľudia presvedčení, že len tento strih, a len táto farba je pre nich prijateľná, tak ich v tom nechajte. Tu nemá zmysel míňať svoj čas presvedčovaním o nových a krajších cestách.

A čím sa riadim pri nákupoch ja? Je pár aspektov, ktoré mi pomáhajú pri rozhodovaní, a taktiež sú to skúsenosti a hlavne sa správne vedieť rozhodnúť, či to, čo si chcem kúpiť je pre mňa DôLEŽITÉ. Či to naozaj POTREBUJEM.

Nech akokoľvek pristupujete k nákupom, či už máte cez ruku nahádzaných 15 kusov alebo 1, premýšľajte o tom, čo si prinesiete domov a či to využijete vo svoj prospech v čo najväčšom rozsahu.

Majte krásny deň a Tvorte si svoj Módny svet.

Pridaj komentár